Abilitățile complementare ale soților Ungureanu i-au ajutat să facă prima versiune de ASQ
„Din clasa a treia am știu că voi fi profesoară de matematică, de când doamna învățătoare mi-a observat și lăudat aptitudinile pentru matematică, eu îndrăgostindu-mă de claritatea, logica și organizarea pe care această disciplină ți-o oferă.”
Soluții reale la probleme reale
Adaptată la nevoile curente ale sistemului educațional, ASQ facilitează progresul tuturor copiilor
Începutul a fost dificil, dar ASQ crește de la o lună la alta la nivel de utilizatori
I-am întrebat pe Ana și Cătălin care a fost reacția după ce au dat drumul acestei platforme. El mi-a răspuns cu părere de rău că se aștepta ca această aplicație să explodeze și să fie la mare căutare, adoptată de toată lumea pentru că a fost gândită special pe nevoile profesorilor și ale elevilor din România. A integrat în ASQ feedbackul primit de la Ana, de la colegi de-ai ei și de la elevi pe parcursul a doi ani.
Când cei doi au povestit și popularizat ASQ pe rețelele de socializare sau la întruniri cu cei din catedră, profesorii au fost rezervați și se temeau să îi dea o șansă pentru că ei nu erau familiarizați cu tehnologia. Începutul a fost lent și cu lupte de convingere pentru educarea celor din sistem despre utilitatea platformei, dar la începutul anului 2019,
. Asta le-a arătat că se poate.O altă provocare a fost lipsa de conținut, care nici până în prezent nu e suficientă, existând materiale doar pentru trei discipline: Matematică, Limba Română și Istorie. Este nevoie de timp pentru a urca toate informațiile și nimeni nu face asta gratis. Au reușit să obțină fonduri printr-un proiect educațional, unde Ana a făcut rost de tablete pentru elevi.
Împreună cu ajutorul
, care a facilitat obținerea unei sponsorizări de la compania Amazon, Ana a putut să plătească profesorii care au contribuit la crearea materialelor educaționale. Între timp au rămas fără bani, dar familia Ungureanu continuă să aibă nevoie de susținere în completarea conținutului didactic.În plus, gestionarea platformei și lucrul constant pentru buna funcționare a acesteia necesită mult timp. Ana mi-a confesat că de multe ori ei renunță la somn pentru a face ca totul să meargă cum trebuie, dar e încrezătoare că poate obține mai mult din această inițiativă.
I-am întrebat ce îi face să continue să creadă în proiectul și visul lor chiar și în zilele grele, când pare că totul e copleșitor.
Ana mi-a explicat că tot ce face este pentru copii, cu gândul că îi ajută și că îi sprijină în dezvoltarea lor, iar Cătălin mi-a spus că el crede enorm în acest proiect și că nu are cum să nu fie o soluție reală pentru dezvoltarea continuă a elevilor și a mediului de învățământ. Este pasionat de perfecționarea platformei și se dedică întru totul pentru că vrea un viitor mai accesibil, indiferent de mediul din care provine copilul.
În plus, această inițiativă pentru educație a celor doi reprezintă cu adevărat un pas înainte pentru stimularea învățării, în contextul în care România se plasează pe penultima poziție, dintre cele 28 de state UE, la indicatorul performanței de citire. Faptul este consemnat în studiul PISA (Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor), realizat în anul 2015 de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.
Comunitatea locală de profesori poate contribui în mod direct la dezvoltarea platformei
Cătălin mi-a spus că nimic nu poți face în viața asta fără puțină susținere, fără sprijin de la cei care ar putea influența major inițiativa sau proiectul tău. Ar avea nevoie de sponsorizări pentru bugete de dezvoltare pe partea de software ca să îmbunătățească funcționalitatea aplicației, dar nu numai.
Momentan, cel mai mult au nevoie de sprijin de la cadrele didactice sau a celor competenți pe un subiect școlar pentru adăugarea de
De exemplu, profesorii ar putea utiliza acest instrument pentru organizarea semestrială și anuală a materiei ca să completeze informațiile existente pe website. În felul acesta, ei vor dispune de conținut constant ce poate fi reciclat an de an, eliminând orele interminabile de pregătire a lecțiilor. Petrec mai mult timp o singură dată pentru a urca informațiile online, iar apoi se folosesc de ele în permanență și adaugă completări doar acolo unde e nevoie.
. Scopul este de a îi iniția și ghida practic pe aceștia în utilizarea la clasă a platformei pentru a profita la maximum de beneficiile pe care le oferă platforma. Astăzi, caută și persoane care să se implice în realizarea workshop-urilor, dar și în livrarea lor.
Acest material este realizat în cadrul proiectului Cetățenii Conduc. Ai puterea fără să fii politcian, implementat de Asociația CIVICA. Ioana este freelancer content writer, profesor de limba engleză și cea care documentează inițiativele cetățenești din cadrul proiectului. Îi puteți scrie la ioana.faghian@asociatiacivica.