Janina Gheban: Birou de consultanță pentru agenții economici

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

Înfiinţarea unui birou pentru agenţii economici. Înscrierea agenţilor economici într-un grup închis, afiliat acestui birou, cu comunicare prin mijloace electronice.

– De ce crezi că antreprenorii din Iași au nevoie de așa ceva?

Având în vedere că cele mai acute probleme cu care se confruntă antreprenorii sunt :
1.Instabilitatea legislației și modul defectuos de comunicare cu autoritățile;
2.Lipsa forței de muncă cinstite și de calitate;
3.Lipsa de fair play în relațiile dintre agenții economici;
propun înființarea unui „birou” format din juriști și economiști la care să aibă acces două categorii de agenți economici: cei în devenire și cei care sunt pe piață.

Înființarea acestui birou conduce la rezolvarea celor 3 probleme majore.

– Cum poate fi implementată soluția?

Înființarea acestui birou vizează două categorii de agenți economici:
a. agenții economici în devenire, care trebuie să se informeze prezentându-se la acest birou.
b. agenții economici existenți, care se pot înscrie într-un grup închis, afiliat acestui birou pe bază CUI firmă, online.

1. Efectele instabilității legislației pot fi ameliorate prin delegarea unui jurist și a unui economist care să răspundă în orice moment, online, la orice nelămurire sau întrebare legată de activitatea unei societăți.

2. Problema lipsei forței de muncă cinstite poate fi estompată printr-o informare corectă a angajatorilor asupra evoluției, performanței și a seriozității unui angajat (caracterizare).

3. Lipsa de fair play în relațiile economice poate fi descurajată configurând un cadru în care un agent economic poate fi „depunctat” dacă nu se achită de obligațiile de plată față de parteneri, astfel încât, la adunarea unui anumit număr de recenzii proaste, să treacă pe lista „neagră” a rău-platnicilor.

– În cât timp ar putea fi implementată soluția?

1 – 6 luni, până la formarea unui număr suficient de membri în grup.

– Care sunt costurile proiectului și cum crezi că pot fi acoperite?

Costurile țin de plata salariilor. Pentru 6 luni pot fi plătite de autoritățile locale, iar după cele 6 luni se pot percepe membrilor „abonamente” pe categorii de prestări servicii:
a. membru simplu
b. membru care are la dispoziție un număr stabilit de reprezentări în instanță sau în fața autorităților.
c. membru deplin, cu asistență permanentă .

Intră în dialog cu Janina Gheban
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.