Marina Petriche: relocalizarea autogării Codreanu

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

Vin cu o idee de proiect care ar aduce îmbunătățiri pe următoarele direcții: fluidizarea traficului în zone centrale și semicentrale, îmbunătățirea calității aerului, reducerea poluării fonice și crearea de oportunități pentru transportul în comun.

În fiecare zi, artere importate ale Iașului sunt traversate de sute de autocare/maxi-taxi care au destinația finală autogările amplasate în zone centrale ale orașului. Un exemplu concret este autogara Codreanu. Dacă e să analizăm panoul de parcări și sosiri al autogării, cam o dată la 30 min, în timpul nopții, și o dată la 10 minute, în timpul zilei, un autocar pleacă din aceast loc.

Cele mai importante artere afectate sunt: Bulevadrul Carol, având în vedere că o parte din autocare, inclusiv cele din Republica Moldova vin pe Bulevadul Carol, traversând zona Copou; strada Canta, șoseaua Păcurări, șoseaua Bucium, bulevardul Nicolae Iorga.

Evident, o astfel de autogară nu își are locul în centrul orașului, iar toate aceste rute duc la o calitate mai proastă a aerului, poluare fonică și îngreunează traficul. Mai mult de atât, în zonă, spațiile verzi lipsesc cu desăvârșire, deși în imediată vecinătate avem o școală (Școala Gimnazială Ștefan Bârsănescu). Lipsesc, de asemenea, spațiile de joacă pentru copii și centrele medicale, deși există multe blocuri de locuințe.

Consider necesară strămutarea acestor autogări la marginea orașului, astfel încât să nu fie necesar că aceste unități de transport să traverseze Iașul. Este necesară conectarea acestor puncte la stațiile RATP, astfel încât călătorii să poată ajunge la destinație folosind transportul în comun (un beneficiu pentru RATP). În spațiile actualmente folosite de autogară, pot fi amenajate spații verzi.

– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?

Pentru că asta ar însemna: îmbunătățirea calității aerului, reducerea poluării fonice, fluidizare traficului, oportunități pentru RATP.

– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?

Locuitorii aflați în imediată vecinătate a autogărilor, copiii care frecventează școlile aflate în vecinătate și cei care frecventează spațiile de joacă ar fi expuși mai puțin noxelor din aer și poluării fonice. Cei care aleg în fiecare zi arterele utilizate de autocare pentru a ajunge la autogări.

– Prezintă pe scurt etapele proiectului.

Strămutarea autogărilor dispersate prin diverse colțuri ale orașului, la periferie și amenajarea de spații verzi în locul acestora.

– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.

Strămutarea autogărilor dispersate prin diverse colțuri ale orașului, la periferie (6 luni) și amenajarea de spații verzi în locul acestora (6 luni).

– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)

Nevoia principală pentru prima etapă a proiectului este alocarea unui spațiu potrivit pentru amenajarea noilor locații.

– Ai deja în vedere o echipă de colaboratori?

Nu

Intră în dialog cu Marina Petriche
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.