– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?
– Benzi unice pentru transportul în comun (privat/municipal), plus taxi și biciclete, iar acolo unde este posibil, să existe benzi/piste special destinate bicicletelor. Transportul în comun să funcționeze atât de exact, încât să-mi pot regla ceasul și atât de eficient, încât să fie preluați alternativ călători de tramvai și/sau autobuze pe trasee similare (spre Copou sau alte direcții).
– Să existe rapoarte publice lunare despre activitatea CTP Iași, astfel încât și ieșenii să înțeleagă mai mult despre transportul în comun și de ce merită să-ți iei bilet/ticket electronic/abonament.
– Să fie introduse cardurile electronice, încărcabile la automate stradale, valabile pe toate mijloacele de transport metropolitane și pentru parcări auto, și pentru închirierea de biciclete.
– Aplicații online care permit urmărirea prin GPS a autobuzului așteptat
– Amenajarea de parcuri/zone tematice pentru mobilitate: biciclete și plăci skateboard, bărci pe Bahlui etc.
– Semnalizarea corespunzătoare și marcarea de treceri pentru biciclete fix lângă fiecare trecere pentru pietoni, în toată zona metropolitană.
– Centrul orașului să fie pietonal/mixt astfel încât să se poată dezvolta și atrage turiști.
– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?
Pentru mai puțină poluare, pentru mai puține mașini în trafic, pentru un viitor mai sănătos, pentru Iașul pe care ni-l dorim toți.
– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?
Toți pietonii, utilizatorii de transport în comun, bicicliștii și o mare parte din șoferii care sunt nevoiți să apeleze la autoturism în prezent.
– Prezintă pe scurt etapele proiectului.
1. Marcare/semnalizare peste tot.
2. Înființare card unic și reglementare la nivel de ZMI, însoțite de lansarea aplicației online de transport în comun.
3. Amenajarea de parcuri/zone tematice în zona metropolitană (inclusiv cicloturism și zone cu puncte de belvedere pe fiecare din cele 7 coline care vor atrage turiști, bicicliști, fotografi etc.)
4. Ajustare pe baza experiențelor/datelor statistice/măsurătorilor de trafic.
– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.
Aproximativ 2 ani pentru fiecare, cu excepția primei etape care ar dura maxim 1 an.
– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)
Este nevoie de implicarea ONG-urilor, voluntarilor, specialiștilor, universităților și facultăților ieșene etc. Autoritățile locale nu au în prezent capacitatea de a implementa (Planul de mobilitate urbană durabilă a fost realizat de specialiști), dar pot organiza întâlniri de lucru și se pot specializa.
– Ai deja în vedere o echipă de colaboratori?
Nu