Ioan Grigoraș: interconectarea pistelor pentru bicicliști

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

Interconectarea pistelor de bicicliști prin prelungirea lor acolo unde este cazul, marcarea corespunzătoare și realizarea continuității lor prin crearea de treceri pentru bicicliști în toate intersecțiile unde pistele se întrerup, cu prioritate pentru bicicliști. Să se aibă în vedere, pentru viitor, ca pistele să nu mai împartă spațiul cu trotuarele și pietonii, ci să fie construite separat de acestea, eventual la limita carosabilului, prin îngustarea benzilor pentru mașini și marcaj corespunzător.

– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?

Pentru a încuraja cetățenii să folosească bicicleta, în condiții de siguranță, în orice anotimp, fapt care va duce, în timp, la degrevarea străzilor de mașini, un trafic mai puțin aglomerat, aer mai curat și un câștig în sănătate.

– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?

Toți actualii sau potențialii utilizatori de bicicletă din oraș, de toate vârstele și poate, chiar turiștii.

– Prezintă pe scurt etapele proiectului.

1. Îndulcirea pantelor la bordurile tranzitate de piste pentru bicicliști.
2. Prelungirea pistelor de biciclete prin marcaje sau construire efectivă, acolo unde este nevoie în vederea interconectării.
3. Înființarea de treceri pentru bicicliști prin aplicarea de marcaje pentru trecerile respective și semnalizarea lor corespunzătoare.
4. Campanii de educare a participanților la trafic și a cețățenilor în privința schimbărilor apărute, a prezenței bicicliștilor în trafic și a avantajelor folosirii bicicletei.

– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.

Toate aceste etape nu ar trebui să dureze mai mult de 6 luni împreună. Nu implică investiții majore din partea administrației, ci mai degrabă intervenții constând mai ales în marcaje și semnalizare corespunzătoare. Vopseaua pentru marcaje ar putea fi obținută prin donația unor firme locale dornice de implicare și reclamă.

– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)

Autoritățile au nevoie doar de voință și ceva bani, puțini, mai ales dacă ne raportăm la posibilele beneficii imediate. Oameni pricepuți, din rândul cetățenilor implicați, care să ofere consultanță. Așadar VOINȚĂ, VOINȚĂ, VOINȚĂ și minte deschisă.

Ai deja în vedere o echipă de colaboratori?

Nu.

Intră în dialog cu Ioan Grigoraș
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.