Daniel Olariu: autobuze școlare

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

O soluție ar fi un transport școlar bine pus la punct, autobuze sau microbuze, după caz, din cartier până la școală. Nu ar trebui să fie gratuit, ci să plătim un abonament lunar 100-200 ron. Ar trebui să se facă studii de caz la fiecare școală, iar mijloacele de transport în comun să se cupleze cu mai multe școli pentru o cursă mai rentabilă. În autovehicul ar putea să existe un supraveghetor, care are grijă ca fiecare copil să ajungă în siguranță la destinație.
Tot pentru fluidizarea circulației la orele de vârf, poliția rutieră trebuie să fie prezentă în intersecțiile în care pot să apară încălcări ale regulilor de circulație (exemplu: forțare pe roșu).

– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?

Pentru a descongestiona traficul în orele diminetii, știindu-se că în perioada anului școlar se ating cotele aglomerației, un transport școlar bine gândit, pus la punct, susținut de autoritățile locale și de poliția rutieră ar rezolva în mod civilizat problema.

– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?

Toți cei care pleacă dimineața la slujbă.

– Prezintă pe scurt etapele proiectului.

1. Studiu de fezabilitate pentru stabilirea pretului unui abonament care sa acopere costurile mijloculuide transport și salariu supaveghetorului. Primăria ar putea să susțină inițiativa prin reduceri pentru elevi.
2.Studiu de caz pe fiecare școală și zonă din oraș în parte, care ar trebui făcut în parteneriat cu facultățile din Iași pentru a colabora cu statisticieni, masteranzi în circulație etc.
3. Stabilirea procedurilor prin care supraveghetorul mijlocului de transport preia în grijă copiii care așteaptă în stații. Aceste proceduri trebuie concepute alături de comitetele de părinți din școli.
4. Implementarea traseelor și alocarea mijloacelor de transport din parcul RATP, pentru perioadele aferente deplasării către școli (mașinilevor merge în profit, fiind pline cu pasageri care plătesc).

– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.

2-3 săptămâni pentru fiecare etapă în parte.

– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)

Pentru dezvoltare și implementare, este nevoie de:
– mijloace de transport potrivite,
– oameni cu pregătire pentru posturile de supraveghetor (de exemplu: cadre didactice, cu mențiunea că vor avea un salariu crescut),
– statisticieni și economiști pentru a face curse cât mai rentabile,
– oameni care cunosc circulația Iașului, astfel încât să aleagă traseele optime.

Intră în dialog cu Daniel Olariu
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.