Bogdan Dumitrache: marcaje în intersecțiile aglomerate

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

Pentru decongestionarea traficului în orele de vârf, în special, propun ca intersecțiile mari unde se înregistează blocaje, să fie marcată special cu marcaj de vopsea o zonă tampon în care să nu pătrundă mașinile atât timp cât traficul din față este blocat. O astfel de zonă are rolul de a păstra intersecția liberă pe stradă principală pentru momentul în care semaforul se face verde pentru circulația de pe străzile adiacente. Exemple de intersecții sunt cele de pe bulevardul Nicolina și de pe Anastasie Panu.

– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?

Pentru a se evita blocajele,timpii pierduți necesari intrării pe străzile principale de pe cele adiacente, pentru a reduce consumul de combustibil și, nu în ultiml rând, pentru a reduce nervii șoferilor.

– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?

Toți conducătorii auto care tranzitează principalele intersecții din Iași și în special cei care intră în intersecții de pe străduțele secundare. De asemenea, și populația totală a Iașului a beneficia datorită fluidizării traficului care va reduce consumul de combustibil și, implicit, nivelul de gaze de eșapament eliminate în atmosfera și așa poluată a orașului.

– Prezintă pe scurt etapele proiectului.

1. Identificarea intersecțiilor cu blocaje.
2. Aplicarea de marcaje în aceste intersecții.
3. Monitorizarea intersecțiilor prin prezența politiștilor în orele de vârf, astfel încât conducătorii auto să înțeleagă rolul acelor marcaje.
4. Extinderea marcajelor etapizat și în celelalte intersecții din oraș unde traficul este mai redus.

– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.

Etapa 1 – 15 zile
Etapa 2 – 15 zile
Etapa 3 – 30 – 45 zile
Etapa 4 – 120 zile

– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)

Grupul de lucru la un astfel de proiect trebuie să fie format din persoane din primărie care să se ocupe de partea de intervenții în aplicarea de marcaje rutiere, responsabili din poliția locală, firmă care să aplice marcajele.

Ai deja în vedere o echipă de colaboratori?

Nu este necesară o echipă de colaboratori externi. Ideea nu necesită un timp ridicat de dezvoltare și implementare, fiind o idee care poate fi pusă în aplicare rapid de administrarea orașului.

Intră în dialog cu Bogdan Dumitrache
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.