Anca Gherasim: #BikeToSchool – parcări pentru biciclete în fiecare școală

– Ce soluție vrei să implementezi colaborativ, alături de alți ieșeni și cu sprijinul aleșilor și-al administrației locale?

Dotăm fiecare școală și grădiniță din Iași cu o parcare pentru biciclete, în cadrul unei campanii locale de încurajare a mersului pe 2/3 roți spre scoală #BikeToSchool.

– De ce crezi că Iașul are nevoie de această măsură?

Iașul, asemenea multor orașe în dezvoltare, are nevoie de măsuri concrete de încurajare a alternativelor la mașina personală, ca principal mijloc de deplasare urbană. Cel mai acut simțim această nevoie la orele de vârf, în timpul anului școlar. Cum în rândul populației mature este mai dificil de schimbat obișnuințele și mentalitățile, vrem să sprijinim copiii și adolescenții să folosească bicicletele sau trotinetele în drumul spre școală.

De asemenea, ne dorim ca tinerii părinți să-și poată duce copilul la grădiniță cu o tricicletă, să o lase parcată, apoi să-și continue drumul spre serviciu folosind transportul public. În acest moment, în multe astfel de institutii nu există o parcare pentru biciclete.

– Câți oameni estimezi că ar beneficia de soluția ta sau ce grup-țintă vizezi?

Primii beneficiari ai proiectului vor declanșa un efect de bulgăre de zăpadă deoarece alți copii vor vedea că există și alt mod, mult mai atractiv, de a ajunge la școală, decât cu mașina părinților.

Viitorii adulți vor deprinde de mici obiceiuri sănătoase de a face puțină mișcare chiar de la primele ore. Întreaga comunitate va beneficia, ca urmare a scăderii numărului de mașini ce parcurg zilnic kilometri în plus în drum spre școli.

– Prezintă pe scurt etapele proiectului.

În prima etapă se va face devizul acestei investiții. Se va încerca atragerea unor sponsori într-un parteneriat public-privat. Unele firme ar putea contribui la proiect, având în vedere beneficiile de imagine pe care le pot obține prin afișarea logo-ului pe un astfel de mobilier urban, văzut zilnic de sute de oameni (copiii și părinții dintr-o școală). A doua etapă va fi cea de popularizare a investiției printr-o campanie locală, #BikeToSchool.

– Estimează cât crezi că ar dura fiecare etapă de la punctul anterior.

Prima etapa ar dura 3 luni, iar a doua 1 lună, urmând ca lucrurile să vină apoi de la sine.

– Care sunt nevoile proiectului? (De exemplu, ce-ar putea face autoritățile locale și ce pregătire ar trebui să aibă oamenii din grupul de lucru?)

Problema cea mai mare ține de finantare, dar pot fi încheiate parteneriate cu diferiți furnizori.

– Ai deja în vedere o echipă de colaboratori?

Mizez pe susținerea tinerilor, dar și a administrației locale, deoarece a fost deja montată o astfel de parcare în curtea Școlii Generale „Elena Cuza”.

Intră în dialog cu Anca Gherasim
Dacă și tu ai nevoie de soluția aceasta sau ai o idee despre cum poate fi implementată mai eficient, sparge gheața și solidarizează-te. Nu discredita soluția propusă, poartă un dialog constructiv și contribuie la un oraș cu oameni mai atenți unii la alții și mai sensibili la nevoile comune.