„Asistent Personal Antreprenorial” – Platformă de consultanță pentru debut antreprenorial în Iași: 23 februarie

Sergiu Ghizdovăț (inițiator):
„Incertitudinea și ambiguitatea nu pot coagula valori decât cel mult în artă; sustenabilitatea se construiește pe bune practici și predictibilitate.”

Gata cu bâjbâiala, improvizațiile și vulnerabilitatea când vrei să deschizi un punct de lucru pentru afacerea ta! La dezbaterea „Antreprenoriat Sănătos în Iași”, Sergiu Ghizdovăț propune ieșenilor să construiască în comunitate, o platformă cu referințe încrucișate, ca orice persoană cu inițiativă care vrea să demareze o activitate economică, să găsească repede și clar, toți pașii pe care trebuie să-i facă, toți specialiștii și autoritățile de care are nevoie.

Vino vineri, 23 februarie a.c., la dezbaterea „Antreprenoriat Sănătos în Iași”. Începem la ora 17.00, la Camera de Comerț și Industrie Iași, când 3 ieșeni propun comunității locale să schimbe mersul lucrurilor în antreprenoriat.

3 consilieri locali vor adopta principial câte una dintre cele 3 soluții. Vom vorbi despre cum să le punem în practică colaborativ, ca realitatea ieșeană să fie generată direct de ieșeni.

3 inițiatori dezgheață procesul. 3 consilierii locali își asumă să faciliteze implementarea proiectelor, mediind relaționarea cu mediul administrativ. Comunitatea locală se organizează în grupuri de lucru și implementează colaborativ proiectele de care are nevoie.

Vezi agenda completă a evenimentului.

Oprește-ți loc completând formularul de înscriere.

„Asistent Personal Antreprenorial”

Soluția este propusă de Sergiu Ghizdovăț și reprezintă unul dintre cele 3 proiecte care intră în dezbatere vineri, 23 februarie. Evenimentul „Antreprenoriat Sănătos în Iași” este capul de pod prin care ieșenii pot modela ei înșiși sistemul antreprenorial local, după nevoile lor.

Soluția vizează dezvoltarea unei platforme online, organizate pe domenii de activitate, precum capitolele COR. Orice ieșean, fie că se gândește să deschidă o covrigărie, un atelier de mobilă, un restaurant, un cabinet dentar sau o fabrică de avioane, va găsi harta completă, sfaturi și specialiști ca să nu se rătăcească în labirintul birocratic.

Totodată, platforma va oferi referințe încrucișate care să ghideze inițiatorii către specialiști locali, de la arhitecți, la experți SSM și reprezentanți ale diverselor autorități locale care guvernează activitatea într-un domeniu lucrativ.

Posibilitățile de dezvoltare sunt multiple. Pot fi integrate forumuri dedicate managementului în diferite activități lucrative, iar o componentă esențială vizează configurarea unei rețele de specialiști, astfel încât platforma să asigure contactul direct cu aceștia, pentru informații și discuții purtate sub imperativul confidențialității.

La o platformă de felul acesta mă gândesc de mult timp. Sunt arhitect și mi s-a întâmplat de foarte multe ori să interacționez cu ieșeni care voiau să deschidă pentru prima dată un punct de lucru pentru o activitate lucrativă.

Cei mai mulți dintre ei erau confuzi în ceea ce privește avizele de care aveau nevoie și nu de puține ori, spațiile în care voiau să înceapă munca nu erau corespunzătoare normativelor. Consumul de timp și resurse pentru ajustări pe parcurs este întotdeauna costisitor și descurajant.

Cum legislația este destul de instabilă, nu de puține ori, chiar și antreprenorii cu experiență întâmpină probleme ca să se mențină în legalitate.

O platformă de felul acesta, bine articulată, pe domenii de activitate, îți permite să-ți planifici toate acțiunile corect, ca să nu te încurci în hățișuri administrative și să poți intra oricând în contact cu specialiști care să te orienteze.

Platforma ar preveni o serie întreagă de impedimente, mai ales în contextul normativ și legislativ curent – deosebit de labil. Această resursă ar oferi beneficii evidente în luarea informată a deciziilor în deschiderea unui punct de lucru/activități într-un mediu adecvat.explică Sergiu Ghizdovăț

Într-adevăr, astăzi HotNews publica un articol despre situația încurcată în care se află doi medici stomatologi din București. După ce au contribuit la prinderea unui infractor pe care l-au surprins prin camerele de luat vederi montate în cabinetul stomatologic, au primit o amendă pentru favorizarea furtului. Nu făcuseră analiza de risc la securitatea fizică, cerută expres de legislația în vigoare încă din 2012. Cei doi spun că nu știau și că n-au fost informați în legătură cu această prevedere legală care reglementează inclusiv activitatea unui cabinet stomatologic.

„Asistent Personal Antreprenorial” ar putea fi prima platformă de consultanță pentru debutul antreprenorial pe plan local, care să aducă claritate și predictibilitate ieșenilor cu inițiativă. Gândită să fie o resursă a comunității, este concepută să crească organic prin contribuția utilizatorilor.

Vreau să dezvolt benevol arhitectura unei astfel de platforme, dar ca produsul acesta să se concretizeze, are nevoie de o echipă de programatori, designeri și conectori, care s-o pună pe roate și s-o aducă aproape de ieșeni, ca să fie utilizată, să-și dovedească utilitatea și să crească prin contribuția utilizatorilor.

Vreau să fie o platformă liberă, care aparține comunității. Este un proiect pe care îmi asum să-l coordonez, fiindcă un instrument de felul acesta m-ar degreva și pe mine de muncă.

Dacă tot mai mulți ieșeni ar avea claritate asupra procesului administrativ, când debutează într-o activitate comercială, aș alerga, la rândul meu, mai puțin prin birourile publice și m-aș putea concentra pe activități care țin de arhitectură, iar nu de medierea dintre beneficiari și instituții.
mai adaugă Sergiu Ghizdovăț

Vino vineri, 23 februarie la Camera de Comerț și Industrie Iași, să vorbim despre „Asistent Personal Antreprenorial” și alte două proiecte propuse de ieșeni, care fac mai sustenabilă viața oamenilor cu inițiativă din Iași.

Oprește-ți loc completând formularul de înscriere.

La dezbaterea „Antreprenoriat Sănătos în Iași” rafinăm împreună soluții care schimbă sistemul antreprenorial ieșean. Evenimentul este capul de pod prin care ieșenii care gândesc asemenea, dar au talente și abilități diferite, vin împreună și generează ei înșiși realitatea locală. O realitate construită de ei, pentru nevoile lor.

Vezi agenda completă a evenimentului.

Sunt genul de om obișnuit să „pună mâna” în fiecare etapă de dezvoltare a unui produs.

De exemplu, acum lucrez la deschiderea unei făbricuțe de mobilă și de la proiectare, la construcția propriu-zisă, cu unelte-n mână, de la legalizarea punctului de lucru și până la coordonarea activităților lucrative, toate îmi sunt la îndemână și știu să le fac eu însumi.

Pentru platforma aceasta, în schimb, am nevoie de parteneri, pentru că nu am cunoștințe de programare, PR și comunicare. Trebuie să fie un proiect comun, asumat colectiv și benevol, de mai mulți ieșeni.
explică Sergiu, în continuare.

Sergiu a dezvoltat arhitectura primară a platformei, iar proiectul își caută autorii colectivi ca să devină realitate.

Vezi mai jos prima schiță a proiectului și completează formularul de participare, ca să-ți oprim loc la dezbatere.

Arhitectura primară a platformei
„Asistent Personal Antreprenorial”
(prima schiță)

Servicii asigurate prin platformă:

  • Connector.

    Înființare persoană/ entitate juridică:

    – Consultanță în vederea înființării la RC a unei entități juridice
    – Consultanță privind implicațiile fiecărei formei de desfășurare a unei activități comerciale (pfa, cmi, bi, srl, sa, ii, ONG etc.)
    – Consultanță privind eventualele incompatibilități între domeniul de activitate și forma de organizare juridică (de ex. Radiologie vs. PFA)

  • Connector.

    Deschiderea/ constituirea unui punct de lucru specific fiecărui domeniu de activitate

    – Consultanță privind normele, cerințele, autorizațiile specifice construirii/ amenajării unui punct de lucru în fiecare domeniu de activitate înregistrat pe platformă
    – Contractarea de servicii de proiectare, management, studii de impact, fezabilitate etc., în vederea obținerii autorizării spațiului/ spațiilor în care se vor desfășura activitățile comerciale specifice domeniului de activitate
    – Contractarea de servicii de asistență tehnică, execuție a lucrărilor autorizate, achiziție de utilaje cu montaj și echipamente necesare funcționarii conforme a spațiilor în care se vor desfășura activitățile comerciale specifice domeniului de activitate
    * La acest nivel poate fi oportună implicarea autorităților locale/ avizatoare

  • Connector.

    Funcționarea unui punct de lucru

    – Consultanță privind demersurile necesare obținerii autorizațiilor (ISU, DSP, DSVSA, CNCAN, etc.) de funcționare a spațiului construit/ amenajat
    – Consultanță privind normele SSM
    – Consultanță/ certificare ISO
    – Consultanță privind structura personalului și acreditările/ calificările pe care un anumit domeniu de activitate le impune
    – Orice alte activități de consultanță/ asistență/ servicii pe care utilizatorii activi într-un anumit domeniu le consideră necesare funcționării
    *La acest nivel poate fi oportună implicarea autorităților locale/ avizatoare

  • Connector.

    financiar-contabil

    – Prestarea de servicii contabile pentru formele de activitate care necesită contabilitate primară (PFA, BI, CMI, etc)
    – Consultanță privind managementul economic și contabil

  • Connector.

    accesarea finanțărilor, a fondurilor guvernamentale, europene etc.

    *Opțional

  • Connector.

    juridic

    – În măsura în care posibilitățile financiare ale platformei o permit, degrevează administratorii de actualizarea suportului legislativ pe domenii specifice de activitate
    – Oferă suport pentru arbitraj/audit

Rolurile și actorii care asigură dezvoltarea/ funcționarea platformei

  • Connector.

    Nivelul tehnic: Developeri - programatori:

    – Dezvoltă scriptul pentru contracte smart, contracte ricardiene, hibrid – poate tehnologie blockchain;
    – Dezvoltă scriptul pentru aplicația AAP – suport mobil;
    – Dezvoltă un sistem de criptoremuneratie (token-uri) pentru serviciile prestate în cadrul platformei

  • Connector.

    Administratori

    – Organizează domeniile de interes spre abonare în funcție de CAEN, COR (sau orice criteriu definitoriu al unei activități comerciale);
    – Actualizează cu informații relevante platforma prin consultarea specialiștilor;
    – Gestionează activitatea abonaților în limitele sferei de interes;
    Asigură accesul la datele necesare auditorilor;
    – Gestionează conturile utilizatorilor;
    – Gestionează conturile specialiștilor;
    – Gestionează interacțiunea dintre utilizatori și specialiști;

  • Connector.

    Developeri – programatori

    – Actualizează codul contractelor smart în funcție de modulele nou introduse;
    – Actualizează/ asigură suportul criptografic pentru securitatea datelor confidențiale

  • Connector.

    PR/ HR

    – Asigură activități legate de vizibilitatea platformei, promovare, interfața cu autoritățile publice și cu personalul administrativ al platformei (dacă este necesar).

  • Connector.

    Utilizatori

    – Formulează solicitările pe baza sferelor de interes
    – Inițiază contactul cu specialiștii
    – În măsura în care este posibil și disponibil, devin specialiști în domeniul în care activează și oferă consultanță contra contract comercial standard sau contra criptoremunerație în baza unor contracte smart sau ricardiene
    – Oferă informații relevante în domeniul său de activitate ( bazate pe experiența proprie sau pe consultarea – literaturii juridice/ de specialitate) spre a fi analizate de către echipa administrativă, în vederea dezvoltării grafurilor de cunoștințe integrate în platformă
    – Propun eventuale noi module și domenii de activitate

  • Connector.

    Specialiști

    – Răspund la solicitările utilizatorilor prin încheierea de contracte comerciale standard sau oferă consultanță pe baza contractelor smart contra criptoremunerație
    – Oferă informații relevante în domeniul de activitate și actualizează graful de cunoștințe integrate în platformă (în colaborare cu echipa administrativă)
    – Propun eventuale noi module și domenii de activitate

  • Connector.

    Audit – arbitraj

    – Gestionează eventualele litigii susceptibile medierii între părțile contractuale
    – Realizează auditul pentru activitatea specialiștilor și utilizatorilor abonați, într-o manieră transparentă, după o procedură definită și explicitată tuturor participanților
    – Include un modul specific – modul drept comercial – prin care pune în legătură utilizatorii platformei cu specialiști (avocați, case de avocatură) cu experiență relevantă în spe’e specifice fiecărui domeniu de interes/activitate, în vederea reprezentării acestora în instanțe, eventual în proceduri de contencios

Vino vineri, 23 februarie la Camera de Comerț și Industrie Iași, începând cu ora 17.00, să vorbim despre „Asistent Personal Antreprenorial” și alte două proiecte propuse de ieșeni, care-și caută autorii colectivi.

Evenimentul este moderat de Dan Schipor, reprezentant al mediului de afacerii cu experiență de peste 20 de ani în Managementul vânzărilor și Management strategic.

Ing. Paul Butnariu, președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași, deschide dezbaterea despre nevoile mediului antrepreprenorial ieșean. Jose Muñoz, președinte și fondator al Pangea Strategy Group (Chicago, U.S.) vorbește despre strategiile prin care organizațiile și comunitățile își pot maximiza impactul social.

Oprește-ți loc completând formularul de înscriere.


Dezbaterea face parte din programul „Cetățenii Conduc – Ai puterea chiar dacă nu ești politician”, prin care ieșenii implementează proiecte cu impact public, cu sprijinul comunității, al aleșilor locali și al administrației municipale.

Cele 3 propuneri care intră în dezbatere pe 23 februarie schimbă felul în care curge antreprenoriatul în Iași și dau predictibilitate, dinamism, diversitate și sustenabilitate mediului de afaceri.

Vino vineri, pe 23 februarie, la ora 17.00, la Camera de Comerț și Industrie Iași, să generezi un sistem antreprenorial mai sănătos în Iași. Un sistem se transformă colaborativ, când oamenii aleg să acționeze diferit, iar schimbarea radiază orizontal, fără a fi impusă. Fii prietenos, vino la dezbatere și împărtășește-ți viziunea despre un Iași antreprenorial în care să te dezvolți sănătos.


Nu uita să-ți oprești loc completând formularul de înscriere.


Vezi aici cum funcționează „Cetățenii Conduc”.


Evenimentul „Antreprenoriat sănătos în Iași” este sprijinit de Camera de Comerț și Industrie Iași, care îl găzduiește vineri, 23 februarie a.c., începând cu ora 17,00.